mandag 20. januar 2014

Årets første skitur i Etnedal



Endelig kom den hvite vinteren med mye snø så vi kom oss ut på skitur. Det var - 11 og perfekt med grønn Swix. Utgangspunktet var hytta i Etnedal ved Holmetjernet derifra kjørte vi på ski ned over Sjuruputten til parkeringsplassen på Nyhus. Videre gikk vi over Tvillingtjernet ned mot Matevike ved Garin. I den bratteste bakken var det en litt for skarp høyrekurve og jeg gikk rett i bakken. Heldigvis hadde jeg kamera på og fikk med meg hele fallet ca 1.50 ut i filmen. Jeg brakk hverken ski, staver eller bein så det var bare å rusle videre.

Blikke sier vel sitt. "Nå går det galt".
På Krokmyrputten tok vi oss en velfortjent pause med, solbertoddy, kjeks og nøtter. Det er viktig å ha med rikelig med tur godteri til barna og siden det var lørdag ble det også en bit til meg.
Turen er på ca 6 kilometer og var en fin start på denne skisesongen for barna.
Har du prøvd skiene i år?



En velfortjent rast med Solbærtoddi og kjeks.
Utsikt til Synfjell og toppen av Spåtind
Følg Minituren på Facebook for oppdateringer og andre tips til turer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar